Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKvavik, Lars Jakob
dc.date.accessioned2012-10-30T12:10:39Z
dc.date.available2012-10-30T12:10:39Z
dc.date.issued2012-10-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/161201
dc.description.abstractHovedfokuset i denne oppgaven vil være hvordan verdiformidlingen medieres i kommunikasjonsprosessen mellom skolens normative rammeverk og elevenes læring. For å undersøke dette har jeg valgt å ta utgangspunkt i følgende overordnede problemstilling: Ivaretar lærebøkene verdiformidlingen i ungdomsskolen på en god måte, i den forstand at de formidler skolens normative rammeverk på en hensiktsmessig måte med tanke på elevenes læring? For å belyse denne problemstillingen er det nødvendig å dele opp og utkrystallisere noen flere forskningsspørsmål til bruk senere i oppgaven: (1) Hvordan fremstilles verdiformidlingen i skolens normative rammeverk? (2) Hvordan medieres skolens normative rammeverk når det gjelder verdiformidling i ungdomsskolens lærebøker i RLE? (3) Drøfting av forholdet: Hva skapes med tanke på elevenes læring?no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectLærebøkerno_NO
dc.subjectUngdomsskolenno_NO
dc.subjectVerdiformidlingno_NO
dc.subjectSkolenno_NO
dc.title"Valg og verdier" : en analyse av verdiformidling i lærebøker for ungdomstrinnetno_NO
dc.title.alternative"Choices and values" - An analysis of values in textbooks in lower secondary school.no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281no_NO
dc.source.pagenumber73no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel