dc.contributor.author | Kvavik, Lars Jakob | |
dc.date.accessioned | 2012-10-30T12:10:39Z | |
dc.date.available | 2012-10-30T12:10:39Z | |
dc.date.issued | 2012-10-30 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/161201 | |
dc.description.abstract | Hovedfokuset i denne oppgaven vil være hvordan verdiformidlingen medieres i kommunikasjonsprosessen mellom skolens normative rammeverk og elevenes læring. For å undersøke dette har jeg valgt å ta utgangspunkt i følgende overordnede problemstilling: Ivaretar lærebøkene verdiformidlingen i ungdomsskolen på en god måte, i den forstand at de formidler skolens normative rammeverk på en hensiktsmessig måte med tanke på elevenes læring?
For å belyse denne problemstillingen er det nødvendig å dele opp og utkrystallisere noen flere forskningsspørsmål til bruk senere i oppgaven:
(1) Hvordan fremstilles verdiformidlingen i skolens normative rammeverk?
(2) Hvordan medieres skolens normative rammeverk når det gjelder verdiformidling i ungdomsskolens lærebøker i RLE?
(3) Drøfting av forholdet: Hva skapes med tanke på elevenes læring? | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | lærebøker | no_NO |
dc.subject | ungdomsskolen | no_NO |
dc.subject | Verdiformidling | no_NO |
dc.subject | skolen | no_NO |
dc.title | "Valg og verdier" : en analyse av verdiformidling i lærebøker for ungdomstrinnet | no_NO |
dc.title.alternative | "Choices and values" - An analysis of values in textbooks in lower secondary school. | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 73 | no_NO |