• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
  • Masteravhandlinger / Master theses
  • View Item
  •   Home
  • MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
  • Masteravhandlinger / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Så teksten passer : en narrativ analyse og ei didaktisk drøfting av hvordan Luk 1, 26-38 er tilpasset for barn i "Maks hjelp" og "Sprell levende"

Fuglseth, Ragnhild Annie
Spesialavhandling
Thumbnail
View/Open
Så teksten passer.pdf (4.792Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/161056
Date
2011-10-17
Metadata
Show full item record
Collections
  • Masteravhandlinger / Master theses [1071]
Abstract
Bibelfortellinger formidles ofte til barn i tilpasset form. De gjenfortelles, omskrives

eller framføres ved hjelp av ulike virkemidler. Trosopplærere lager slike tilpasninger

hele tida – eller gjør bruk av det andre har laget. På hvilken måte påvirkes

formidlinga av bibelfortellinger av å bli tilpasset for barn? Hvordan bør en bibeltekst

tilpasses for å kunne ivareta barna samtidig som en formidler teksten på en god måte?

Mitt utgangspunkt er å undersøke overgangen fra bibeltekst til formidling i et

formidlingsmateriale. Jeg vil undersøke i detalj hvordan teksten er tilpasset, ta for

meg hvilke faktorer tilpasningene ser ut til å være styrt av og vurdere hvordan

tilpasninga fungerer.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit