Blar i MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn på emneord "Foreldre"
Viser treff 1-7 av 7
-
Bekreftande trusopplæring for foreldre med barn frå 0-3 år
(Master thesis, 2016-01-14) -
Dåpssamtalen mellom det hellige og allminnelige : kirkens utfordringer i møte med unge foreldre i en postmoderne tid
(Master thesis, 2011-10-20)Den norske kirke ønsker å nå bredden av døpte barn med dåpsopplæring. Dåpssamtalen er det første leddet i dåpsopplæringen. Med dåpssamtalen ønsker kirken å legge til rette for en god dialog med hjemmet. Dette vil den ... -
Dåpssamtalen- det viktige første møte mellom foreldre og kirke
(Spesialavhandling, 2011-10-17)Dåpssamtalen kan være et avgjørende første møte mellom unge foreldre og kirken. Mange foreldre som oppsøker kirken for å la barnet sitt døpe, har ikke være i kontakt med kirken siden de stod som konfirmanter. I mange ... -
Foreldra sine støttespelarar i trusopplæringa : nettverket rundt den døypte i ljos av sosiologisk nettverksteori
(Master thesis, 2010-08-26)Tema for oppgåva er trusopplæring i heimen i eit familiepedagogisk nettverksperspektiv. Til alle tider har Gud drive trusopplæring ved å openberra seg for menneska og visa dei viljen sin, kort sagt ved å kalla dei til tru. ... -
Foreldres sorg etter spedbarnsdød : sjelesørgeriske perspektiver
(Master thesis, 2016-04-08) -
Kan kirken være den signifikante andre? Med grunnlag i ungdom når de har en rolle som pårørende til foreldre med psykiske lidelser
(Master thesis, 2013-08-13)Sentralt i den kristne tro står inkarnasjonen. Gud som ble menneske av kjøtt og blod. Det at Gud ble menneske, gjennom at Jesus Kristus kom ned på jorden, gir et bilde av en Gud som ønsker et forhold til menneskene. ... -
Prestebarn, oppvekst og gudstro - en studie av prestebarns forhold til foreldre og til Gud
(Master thesis, 2016-08-08)Denne oppgaven har fått tittelen «Prestebarn, oppvekst og gudstro – en studie av prestebarns forhold til foreldre og til Gud». Studien har som hensikt å undersøke prestebarns oppvekst og gudstro. Gjennom kvalitativt ...