Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorUlseth, Eileen Beate
dc.date.accessioned2017-12-18T13:06:19Z
dc.date.available2017-12-18T13:06:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2472519
dc.description.abstractDette er en kvalitativ empirisk studie av et aksjonsforskningsprosjekt med fokus på prosessen der en samhandlingsplan for skole-kirke blir til. Plangruppa som utformet planen besto av ansatte fra skole og kirke. Planprosessen foregikk på bakgrunn av skolens rammeverk og lokal kontekst. Målet med denne avhandlingen er å vise formaliseringsprosessen av planen, samt å redegjøre for hvordan et slikt tverrfaglig samarbeid kan foregå. Videre se hvordan to profesjoner kan trekke veksler på hverandres kompetanse og yrkeserfaring. Skole og kirke er to institusjoner med felles historie, men må i dag tufte et samarbeid i lys av skolens rammeverk, samt bevisste kirkelige ansatte som vet hvor grensene går i et krevende felt. At samarbeidet blir formalisert styrker muligheten for gjennomføring av tiltak, samt at skoleledere kan stå inne for bruk av kirken som faglig ressurs i undervisningssammenheng.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkirkelig undervisningnb_NO
dc.subjectskole-kirkesamarbeidnb_NO
dc.titleUtvikling av lokal plan for skole – kirkesamarbeid : Et aksjonsforskningsprosjektnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Teologi og religionsvitenskap: 150::Kristendomskunnskap: 152nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289nb_NO
dc.source.pagenumber94nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel