Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEdvardsen, Jo
dc.date.accessioned2010-02-09T13:56:27Z
dc.date.issued2010-02-09T13:56:27Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/161403
dc.description.abstractTema for oppgava er menigheten som læringsfellesskap for ungdom, med vekt på trosopplærerens rolle i samspillet med unge. Problemstillingen spør etter mulighetene for å gi trosopplæring gjennom deltaking i fellesskap, og hvordan de voksne kan etterstrebe ei rolle der de både er tydelige ledere, men også åpne for unges medvirkning og verdsetting av deres erfaringer. Hvordan den voksne lederen forstår si rolle overfor ungdom, vil henge sammen med hva slags læringssyn som legges til grunn, bevisst eller ubevisst. Jeg bruker derfor læringsbegrepet som analyseredskap, og setter to perspektiver på læring opp mot hverandre. I tittelen på oppgava er disse karakterisert ved spenningen mellom to ulike rollemodeller: lærer eller medvandrer.en
dc.format.extent1009463 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectkateketikken
dc.subjectTrosopplæringen
dc.subjectKirkenen
dc.subjectUngdomen
dc.titleLærer eller medvandrer? En undersøkelse av endringer i samspillet mellom trosopplærere og unge medarbeidere gjennom trosopplæringsreformenen
dc.typeMaster thesisen
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Theology: 151en
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel