• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
  • Masteravhandlinger / Master theses
  • View Item
  •   Home
  • MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
  • Masteravhandlinger / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lærer eller medvandrer? En undersøkelse av endringer i samspillet mellom trosopplærere og unge medarbeidere gjennom trosopplæringsreformen

Edvardsen, Jo
Master thesis
Thumbnail
View/Open
AVH 501 Jo Edvardsen.pdf (985.8Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/161403
Date
2010-02-09
Metadata
Show full item record
Collections
  • Masteravhandlinger / Master theses [786]
Abstract
Tema for oppgava er menigheten som læringsfellesskap for ungdom, med vekt på trosopplærerens rolle i samspillet med unge. Problemstillingen spør etter mulighetene for å gi trosopplæring gjennom deltaking i fellesskap, og hvordan de voksne kan etterstrebe ei rolle der de både er tydelige ledere, men også åpne for unges medvirkning og verdsetting av deres erfaringer. Hvordan den voksne lederen forstår si rolle overfor ungdom, vil henge sammen med hva slags læringssyn som legges til grunn, bevisst eller ubevisst. Jeg bruker derfor læringsbegrepet som analyseredskap, og setter to perspektiver på læring opp mot hverandre. I tittelen på oppgava er disse karakterisert ved spenningen mellom to ulike rollemodeller: lærer eller medvandrer.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit