• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
  • Masteravhandlinger / Master theses
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
  • Masteravhandlinger / Master theses
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lærer eller medvandrer? En undersøkelse av endringer i samspillet mellom trosopplærere og unge medarbeidere gjennom trosopplæringsreformen

Edvardsen, Jo
Master thesis
Thumbnail
Åpne
AVH 501 Jo Edvardsen.pdf (985.8Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/161403
Utgivelsesdato
2010-02-09
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Masteravhandlinger / Master theses [1256]
Sammendrag
Tema for oppgava er menigheten som læringsfellesskap for ungdom, med vekt på trosopplærerens rolle i samspillet med unge. Problemstillingen spør etter mulighetene for å gi trosopplæring gjennom deltaking i fellesskap, og hvordan de voksne kan etterstrebe ei rolle der de både er tydelige ledere, men også åpne for unges medvirkning og verdsetting av deres erfaringer. Hvordan den voksne lederen forstår si rolle overfor ungdom, vil henge sammen med hva slags læringssyn som legges til grunn, bevisst eller ubevisst. Jeg bruker derfor læringsbegrepet som analyseredskap, og setter to perspektiver på læring opp mot hverandre. I tittelen på oppgava er disse karakterisert ved spenningen mellom to ulike rollemodeller: lærer eller medvandrer.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit