dc.contributor.author | Skarpholt, Suzie Elisabeth | |
dc.date.accessioned | 2012-10-26T11:25:13Z | |
dc.date.available | 2012-10-26T11:25:13Z | |
dc.date.issued | 2012-10-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/161245 | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven ønsker jeg å fokusere på etikk, og så ta for meg begrepet eller ordet snill for å se om det blir brukt, eller om det er mulig å bruke ordet når man snakker om etikk. Årsaken til valget er at jeg både som mor og lærer til stadighet ser, hører og opplever at barn og unge ikke er snille mot hverandre. Å være snill synes å være noe som ikke anses som viktig. Det er viktig å være flink, dyktig, populær, pen og spennende. At noen er snille kan nærmest slå negativt ut, fordi man da mister noen av de andre adjektivene jeg nevnte. Hvorfor er det ikke er prestisje i å være snill, og hvordan kan vi endre en negativ trend i forhold til ordet snill? | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | Etikk | no_NO |
dc.subject | Dyder | no_NO |
dc.subject | Snillhet | no_NO |
dc.title | Hvilken rolle bør begrepet snill ha i etikken? | no_NO |
dc.title.alternative | Which role should the term kind (or snill in Norwegian) have in ethics? | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Philosophical disciplines: 160::Ethics: 164 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 59 | no_NO |