Show simple item record

dc.contributor.authorSkarpholt, Suzie Elisabeth
dc.date.accessioned2012-10-26T11:25:13Z
dc.date.available2012-10-26T11:25:13Z
dc.date.issued2012-10-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/161245
dc.description.abstractI denne oppgaven ønsker jeg å fokusere på etikk, og så ta for meg begrepet eller ordet snill for å se om det blir brukt, eller om det er mulig å bruke ordet når man snakker om etikk. Årsaken til valget er at jeg både som mor og lærer til stadighet ser, hører og opplever at barn og unge ikke er snille mot hverandre. Å være snill synes å være noe som ikke anses som viktig. Det er viktig å være flink, dyktig, populær, pen og spennende. At noen er snille kan nærmest slå negativt ut, fordi man da mister noen av de andre adjektivene jeg nevnte. Hvorfor er det ikke er prestisje i å være snill, og hvordan kan vi endre en negativ trend i forhold til ordet snill?no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectEtikkno_NO
dc.subjectDyderno_NO
dc.subjectSnillhetno_NO
dc.titleHvilken rolle bør begrepet snill ha i etikken?no_NO
dc.title.alternativeWhich role should the term kind (or snill in Norwegian) have in ethics?no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Philosophical disciplines: 160::Ethics: 164no_NO
dc.source.pagenumber59no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record