• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
  • Masteravhandlinger / Master theses
  • View Item
  •   Home
  • MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn
  • Masteravhandlinger / Master theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Verdien av å lære i et fellesskap

Haugli, Gro Fallet
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Lære i et fellesskap.pdf (281.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/161072
Date
2011-10-19
Metadata
Show full item record
Collections
  • Masteravhandlinger / Master theses [1256]
Abstract
Et positivt syn på fellesskapets verdi er grunnlag for god læring. Det er en påstand jeg selv mener er viktig og nødvendig. Tema i oppgaven ble skolens rolle i forhold til individ og fellesskap. For å gå dypere inn i temaet var det nødvendig å lese om dydsetikk og betydningen av holdninger. Jeg ønsket å finne svar på om skolen legger vekt på de holdninger som generell del skisserer, og om foresatte var bevisste på de samme holdningene. Den generelle delen av læreplanen peker på holdninger som ansvar, toleranse, respekt og empati (se kapittel 2.1.4). Teorien belyser hvorfor det er viktig å fokusere på dyder/holdninger som grunnlag for et godt fellesskap i skolen og empirien understøtter teorien ved å belyse foresattes syn på verdien av dyder som støtter fellesskapet. Teorien og empirien blir derfor likeverdig. Mitt prosjekt fikk derfor en hovedproblemstilling og en delproblemstilling. Hovedproblemstillingen ble:

Hvilke etiske holdninger preger skolehverdagen?

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit