Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHalvorsrød, Merete Moe
dc.date.accessioned2011-10-19T13:51:36Z
dc.date.available2011-10-19T13:51:36Z
dc.date.issued2011-10-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/161058
dc.description.abstractDen overordnede problemstillingen for avhandlingen er følgende: Hvordan skal vi vurdere lokale læreplaner i RLE-faget ved utvalgte ungdomsskoler i Vestfold? Er disse læreplanene i tråd med bærende synspunkter i politiske styringsdokumenter og rådende pedagogiske læreplanteorier? Nedenfor skal vi reflektere nærmere over sider ved den overordnede problemstillingen, men her bare foreløpig spisse problemstillingen inn mot spørsmålet om hvem og hva som bør styre RLE-undervisning i grunnskolen, og hvilken rolle lokale læreplaner skal eller bør ha. Ulike styringsnivåer er da inne i det store bildet: Sentral-politiske organer, skoleeier som lokalpolitisk myndighet, skoleledere ved skolene (rektor) og endelig: faglærere i RLE-faget.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectlæreplaneren_US
dc.subjectRLE-fageten_US
dc.subjectungdomsskoleren_US
dc.subjectVestfolden_US
dc.titleFra sentral til lokal læreplan i RLE-faget : hvordan 6 ungdomsskoler i Vestfold har utformet sine lokale læreplaner i RLE i forhold til signaler i politiske og fagpedagogiske dokumenteren_US
dc.title.alternativeFrom central to local curriculum in the subject RLE : how 6 Youth schools in Vestfold have designed their local curricula in RLE in relation to policy and signals in pedagogical documentsen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Christianity studies: 152en_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.source.pagenumber81en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel