dc.contributor.author | Halvorsrød, Merete Moe | |
dc.date.accessioned | 2011-10-19T13:51:36Z | |
dc.date.available | 2011-10-19T13:51:36Z | |
dc.date.issued | 2011-10-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/161058 | |
dc.description.abstract | Den overordnede problemstillingen for avhandlingen er følgende:
Hvordan skal vi vurdere lokale læreplaner i RLE-faget ved utvalgte ungdomsskoler i
Vestfold? Er disse læreplanene i tråd med bærende synspunkter i politiske
styringsdokumenter og rådende pedagogiske læreplanteorier?
Nedenfor skal vi reflektere nærmere over sider ved den overordnede problemstillingen, men
her bare foreløpig spisse problemstillingen inn mot spørsmålet om hvem og hva som bør styre
RLE-undervisning i grunnskolen, og hvilken rolle lokale læreplaner skal eller bør ha. Ulike
styringsnivåer er da inne i det store bildet: Sentral-politiske organer, skoleeier som
lokalpolitisk myndighet, skoleledere ved skolene (rektor) og endelig: faglærere i RLE-faget. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | læreplaner | en_US |
dc.subject | RLE-faget | en_US |
dc.subject | ungdomsskoler | en_US |
dc.subject | Vestfold | en_US |
dc.title | Fra sentral til lokal læreplan i RLE-faget : hvordan 6 ungdomsskoler i Vestfold har utformet sine lokale læreplaner i RLE i forhold til signaler i politiske og fagpedagogiske dokumenter | en_US |
dc.title.alternative | From central to local curriculum in the subject RLE : how 6 Youth schools in Vestfold have designed their local curricula in RLE in relation to policy and signals in pedagogical documents | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Christianity studies: 152 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.source.pagenumber | 81 | en_US |