dc.contributor.author | Jakobsen, Petter | |
dc.date.accessioned | 2011-10-17T12:53:04Z | |
dc.date.available | 2011-10-17T12:53:04Z | |
dc.date.issued | 2011-10-17 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/161036 | |
dc.description.abstract | Temaet for denne oppgaven er pedagogikk i Den norske kirkes konfirmasjonsundervisning. Ett begrep dukket tidlig i arbeidet opp og satte kursen for hele oppgaven: disippelpedagogikk, som ble lansert som begrep i Plan for konfirmasjonstiden av 1998. Med et ønske om å utforske pedagogikk og metoder for læring i konfirmasjonsundervisningen, og dette begrepet som utgangspunkt, har hovedproblemstillingen blitt følgende:
Hva betyr disippelpedagogikken for konfirmasjonstiden i Den norske kirke? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | konfirmantarbeid | en_US |
dc.subject | Pedagogikk | en_US |
dc.subject | Religionspedagogikk | en_US |
dc.title | Disippelpedagogikk og konfirmasjonstid : begrep, metode og praksis | en_US |
dc.title.alternative | Disciple-formation in confirmation work : educational understanding and practice | en_US |
dc.type | Spesialavhandling | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Theology: 151 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.source.pagenumber | 64 | en_US |