dc.contributor.author | Sæbø, Linn | |
dc.date.accessioned | 2011-09-02T10:35:32Z | |
dc.date.available | 2011-09-02T10:35:32Z | |
dc.date.issued | 2011-09-02T10:35:32Z | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/160964 | |
dc.description.abstract | Det er mange som har skrevet om hvordan en kan forkynne det gamle testamentet, og det er mange som har skrevet om hvordan forkynne for ungdom, men få har satt disse to fagområdene sammen. I denne oppgaven vil jeg prøve å gjøre akkurat det. Jeg vil først gå inn på emnet; ungdom og fortellinger. Der vil jeg se på Plan for trosopplæring og RLE-planen med henblikk på hvor mye av ”pensum” som er fortellingsstoff. Jeg vil også komme inn på temaet; hvem er ungdom, og ungdom og identitet. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | Første Mosebok | en_US |
dc.subject | litterær kritikk | en_US |
dc.subject | Bibelfortellinger | en_US |
dc.subject | forkynnelse | en_US |
dc.subject | Ungdom | en_US |
dc.title | Ungdom og fortelling - en narrativ analyse av Gen 37 med et særlig henblikk på forkynnelse av gammeltestamentlige fortellinger til ungdom | en_US |
dc.title.alternative | Youth and narrative - a narrativ analysis of Gen 37 with focus on the preaching of Old Testament narrative to youth | en_US |
dc.type | Spesialavhandling | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Theology: 151 | en_US |
dc.source.pagenumber | 59 | en_US |