dc.contributor.author | Westby, Lillian Aagedahl | |
dc.date.accessioned | 2011-10-21T08:13:03Z | |
dc.date.available | 2011-10-21T08:13:03Z | |
dc.date.issued | 2011-10-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/160962 | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven vil jeg undersøke om skolen, og spesielt RLE-faget, kan bidra til å støtte
elevenes identitetsutvikling. Problemstillingen blir derfor:
Kan skolen, og spesielt RLE-faget, bidra til å støtte elevenes identitetsutvikling? I denne oppgaven har jeg benyttet systematisk diskursiv metode. Jeg har analysert lovverk og
plandokumenter for skolen og RLE-faget, samt skoleplan og lokal læreplan i RLE for
Ullensaker kommune. Hovedfokuset i oppgaven har vært ungdomsskolen. Jeg har gått i
dybden på dokumentene for å undersøke hva slags identitetsforståelse vi finner i planene og
på hvilken måte planene kan bidra til å støtte elevenes identitetsutvikling. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.subject | RLE-faget | en_US |
dc.subject | Ungdom | en_US |
dc.subject | Identitet | en_US |
dc.subject | Religionsundervisning | en_US |
dc.title | Ungdom og identitet - En analyse av plandokumenter for skolen og RLE-faget | en_US |
dc.title.alternative | Youth and Identity - An analysis of policy and corriculum for the school and the subject religious education | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Christianity studies: 152 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.source.pagenumber | 74 | en_US |