Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWestby, Lillian Aagedahl
dc.date.accessioned2011-10-21T08:13:03Z
dc.date.available2011-10-21T08:13:03Z
dc.date.issued2011-10-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/160962
dc.description.abstractI denne oppgaven vil jeg undersøke om skolen, og spesielt RLE-faget, kan bidra til å støtte elevenes identitetsutvikling. Problemstillingen blir derfor: Kan skolen, og spesielt RLE-faget, bidra til å støtte elevenes identitetsutvikling? I denne oppgaven har jeg benyttet systematisk diskursiv metode. Jeg har analysert lovverk og plandokumenter for skolen og RLE-faget, samt skoleplan og lokal læreplan i RLE for Ullensaker kommune. Hovedfokuset i oppgaven har vært ungdomsskolen. Jeg har gått i dybden på dokumentene for å undersøke hva slags identitetsforståelse vi finner i planene og på hvilken måte planene kan bidra til å støtte elevenes identitetsutvikling.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectRLE-fageten_US
dc.subjectUngdomen_US
dc.subjectIdentiteten_US
dc.subjectReligionsundervisningen_US
dc.titleUngdom og identitet - En analyse av plandokumenter for skolen og RLE-fageten_US
dc.title.alternativeYouth and Identity - An analysis of policy and corriculum for the school and the subject religious educationen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Christianity studies: 152en_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.source.pagenumber74en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel