Blar i Masteravhandlinger / Master theses på emneord "lærere"
Viser treff 1-6 av 6
-
«Hvem har rett til å vite?» : en kvalitativ studie om taushetsplikten og samarbeidet mellom lærere og barnevernet
(Master thesis, 2019)Denne oppgaven svarer på problemstillingen: Hvordan forholder lærere og barnevernsarbeidere seg til spenningen mellom taushetsplikten og meldeplikten? For å undersøke dette har jeg brukt kvalitativ metode i form av ... -
Kreativitet i skolen : hvordan tenker og praktiserer lærere kreativitet i skolen?
(Master thesis, 2020)Denne avhandlingen har tatt utgangspunkt i følgende problemstilling: Hvordan forstår og praktiserer lærere kreativitet i skolen? For å finne svaret på problemstillingen har to kvalitative metoder blitt tatt i bruk. Jeg har ... -
Lærerrollen i møtet med 22. juli-senteret : en kvalitativ undersøkelse av hvordan lærere forholder seg til egne minner i møtet med undervisning og skolebesøk til 22. julisenteret
(Master thesis, 2021)Tema for masteroppgaven er Læreres møte med undervisning om 22. juli. Med denne tematikken søker jeg å forstå funksjonen et levd minne kan ha i møte med undervisning om vanskelig historie. Jeg har derfor valgt følgende ... -
Mellom spontan og atterhalden : ein kvalitativ studie av eit utval lærarar sitt syn på tillit i vidaregåande opplæring
(Master thesis, 2020)Kva er eigentleg tillit? Tillit er eit komplekst og breitt omgrep, som vert nytta av mange i daglegtalen. Denne oppgåva ynskjer å utforske tillitsomgrepet, og undersøke korleis eit utval lærarar i vidaregåande skule ser ... -
Relasjon mellom lærer og elev i RLE. Hvilke faktorer påvirker læreres relasjon til elever i RLE faget?
(Master thesis, 2015-07-27) -
Tabuet 22. juli : hvordan opplever deltakende lærere EWC sitt demokratilæringsopplegg på Utøya, og hvordan anvender de det i klasserommet?
(Master thesis, 2021)Inspirasjonen bak problemstillingen min er en problematikk som blant annet konkretiseres i forskning etter 22. juli 2011 (Anker & von der Lippe, 2015, 2016; Jørgensen et al. 2015): Det kan se ut som at det eksisterer et ...