Browsing MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn by Subject "barn"
Now showing items 1-12 of 12
-
Activities for improving the health conditions of marginalized children by Normisjon in Okhaldhunga district in Nepal
(Master thesis, 2018)Normisjon being a Christian organization has been overhauling the poor health condition of those marginalized and destitute children in the Okhaldhunga district financing patient relief fund in the Okhaldhunga hospital ... -
Aktualisert pasjonsspill som trosopplæring : analyse av Pasjon 2013
(Master thesis, 2014-10-09)Hvordan og hva lærer de unge medvirkende fra Stavanger domkirkes kor av teaterprosessen i Pasjon 2013? Målet med avhandlingen er med andre ord ikke å finne et ja- eller nei-svar på om Pasjon 2013 er god trosopplæring eller ... -
Bare barn er barn : en analyse av perspektiver på barn og barndom i Den norske kirkes Trosopplæringsplan
(Master thesis, 2014-10-09)Hvordan forstås barnet i Plan for trosopplæring i Den norske kirke? For å besvare denne problemstillingen, vil jeg utforske følgende spørsmål: - Hvordan defineres barn i Trosopplæringsplanen? - Hvordan forstås barndom ... -
Barn, IKT og etikk. En studie i digital etisk dannelse, med norske barnehager som case
(Doctoral thesis, 2014) -
Barns og unges respons på bibelundervisning i Den norske kirke
(MF-rapport;1:2019, Report, 2019) -
Bekreftande trusopplæring for foreldre med barn frå 0-3 år
(Master thesis, 2016-01-14) -
Bønnen som synes - bruk av bønnetreet som forbønnsform i gudstjenesten for store og små
(Master thesis, 2017)Masteravhandlingens tema barn og forbønn belyses gjennom en kvalitativ casestudie av en lokalt utformet bønnevandring. Det empiriske materialet i avhandlingen består av 1382 bønnesymbollapper (hjerter, stjerner og dråper) ... -
Fattigdom: En undersøkelse av variasjoner i barns begrepsforståelse
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven har jeg undersøkt hvilken forståelse av begrepet fattigdom som er fremtredende på barneskolenivå, og hvor forståelsen har sin forankring. Jeg har valgt å belyse problemstillingen gjennom tre teoretiske ... -
Mer enn ord : hvordan kan gudstjenestens liturgi være trosopplæring?
(Master thesis, 2020)Denne avhandlingen handler om barns læring gjennom liturgi og undersøker hvordan liturgi kan være trosopplæring i Den norske kirke. Avhandlingens analyse tar for seg Geir Afdals sosiokulturelle perspektiv på religiøs ... -
Musikk som ressurs. Om hvordan musikk kan være en ressurs for barn i risiko.
(Master thesis, 2014-08-28)Ut i fra temaet musikk for barn i risiko har jeg valgt å fokusere på musikk som ressurs. Hvordan kan musikk være til nytte i en vanskelig hverdag? Hva kan musikk og deltagelse i musikkaktiviteter bety? På hvilken måte ... -
Når pårørende er barn. En studie av barns sorg- og kriseopplevelse knyttet til tap ved død
(Master thesis, 2016-08-26) -
Pippi Langstrømpe som ressurs i sjelesorg med barn
(Master thesis, 2016)Temaet for denne avhandlingen er: ”Hvordan kan Pippi Langstrømpe brukes som ressurs i sjelesorg med barn?” Avhandlingens problemstilling er ”Hvordan kan Pippi-‐fortellinger utgjøre det betydningsfulle tredje ledd i ...