Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGjesdal, Solveig
dc.date.accessioned2014-10-10T09:21:37Z
dc.date.available2014-10-10T09:21:37Z
dc.date.issued2014-10-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/223541
dc.description.abstractAvhandlingen har en hovedproblemstilling og to underspørsmål: I hvilken grad er konfirmantleir er en verden for seg? 1. I hvilken grad gir leiren erfaringer som informantene kan gjengi i intervjuene? 2. I hvilken grad inneholder konfirmantleirene vaner og fellesskap som har overføringsverdi? Gjennom disse to underproblemstillingene er målet å si noe om avhandlingens hovedproblemstilling, i hvilken grad konfirmantleir er en verden for seg. Med «verden for seg» menes i hvilken grad situasjonen konfirmantleir er annerledes og fjern fra konfirmantens hverdag og menighetens fellesskap. Det vil si at det forsøkes å finne ut om informantenes erfaring av konfirmantleiren, konfirmantleirens fellesskap og vaner er avgrenset til konfirmantleirens tidsrom, eller om det finnes forbindelser utover dette. Jeg mener altså at disse konfirmantleirene ikke var verdener for seg. Jeg har argumentert for at praksisfellesskapet eksisterer i disse menighetene både før og etter leiren gjennom ungdomsklubben. Dermed er det mulig å delta i praksisfellesskapet etter konfirmantleiren. At konfirmantleiren har et annerledes preg kan gi et inntrykk av at konfirmantleirene er egne «verdener», men når de fleste informantene har fått lyst til å delta mer i dette praksisfellesskapet og dette praksisfellesskapet eksisterer i menighetens lokale fellesskap, så har konfirmantleiren klare forbindelser utover seg selv.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkonfirmantleirenb_NO
dc.subjectkonfirmanternb_NO
dc.titleKonfirmantleir - en "boble"? : en analyse av tre leirer med vekt på konfirmanters erfaringnb_NO
dc.title.alternativeConfirmation Camp - a "Bubble"?nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150nb_NO
dc.source.pagenumber86nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel