dc.contributor.author | Andreassen, Thèrése Linnéa Maria | |
dc.date.accessioned | 2014-09-01T13:58:27Z | |
dc.date.available | 2014-09-01T13:58:27Z | |
dc.date.issued | 2014-09-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/218415 | |
dc.description.abstract | I denne avhandlingen er jeg opptatt hvilken rolle tekstene spiller for barnets gudsbilde: Bidrar alle trosformidlende tekster til å bygge opp under økt livsmestring og livstolkning, eller finnes det eksempel på tekster som heller gjør det motsatte? I trosformidlingssammenheng hører jeg fortsatt at tekster brukes på en måte som gjør meg urolig: Jeg kan undre meg over hvilke tanker og refleksjoner barna blir sittende igjen med, og hvordan tekstene og måten de formidles påvirker deres selvbilde og gudsbilde. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosialt arbeid: 360 | nb_NO |
dc.subject | Diakoni | nb_NO |
dc.subject | gudsbilder | nb_NO |
dc.subject | Barn | nb_NO |
dc.title | Barnet, tekstene og gudsbildet: En empirisk undersøkelse om hvilken rolle de trosformidlende tekstene spiller for gudsbildets utvikling hos barn som lever i sårede omsorgsrelasjoner | nb_NO |
dc.title.alternative | The child, the texts and the God image: An empirical study on how religious texts can influence the formation of the God image in children with difficult home lives. | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 82 s. | nb_NO |