dc.contributor.author | Øygard, Ragnhild Danbolt | |
dc.date.accessioned | 2014-08-28T07:53:21Z | |
dc.date.available | 2014-08-28T07:53:21Z | |
dc.date.issued | 2014-08-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/218203 | |
dc.description.abstract | Ut i fra temaet musikk for barn i risiko har jeg valgt å fokusere på musikk som ressurs.
Hvordan kan musikk være til nytte i en vanskelig hverdag? Hva kan musikk og deltagelse i
musikkaktiviteter bety? På hvilken måte kan det påvirke barna i en positiv retning? Kan det
stimulere til mestring og motstandsdyktighet?
Jeg ønsker å sette fokus på barnas ressurser, det positive, istedenfor alle utfordringene og
problemene. På det som kan være med å bygge resiliens, altså motstandskraft, mot de
påkjenningene barn i risiko lever under. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Sosialt arbeid: 360 | nb_NO |
dc.subject | musikk | nb_NO |
dc.subject | barn | nb_NO |
dc.title | Musikk som ressurs. Om hvordan musikk kan være en ressurs for barn i risiko. | nb_NO |
dc.title.alternative | Music as a resource. How music can be a resource for children at risk. | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 71 | nb_NO |