Show simple item record

dc.contributor.authorBrakstad, Lynn
dc.date.accessioned2015-06-26T12:07:42Z
dc.date.available2015-06-26T12:07:42Z
dc.date.issued2015-06-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285811
dc.description.abstractDenne masteroppgaven er en kvalitativ studie basert på semistrukturert intervju. Studien har en fenomenologisk tilnærming. Problemstillingen er som følger: Hvordan kan skriftemålet praktiseres blant ungdom, i rammen av kirkelig undervisning? Den norske Kirke bygger på evangelisk luthersk troslære. Skriftemålet er en del av denne. Informantene i oppgaven er med å formidle ulik tilnærming til problemstillingen, men felles for dem alle er at de på en eller annen måte har praktisk erfaring med skriftemål. Når det gjelder bruken av skriftemålet, ønsker jeg kunnskap om hvordan det kan praktiseres i lys av kirkelig undervisning for ungdom i dag.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectskriftemålnb_NO
dc.subjectungdomnb_NO
dc.titlePraktisering av skriftemål blant ungdom.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber52nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record