dc.contributor.author | Briså, Liv Hilde Myrset | |
dc.date.accessioned | 2014-09-09T06:50:17Z | |
dc.date.available | 2014-09-09T06:50:17Z | |
dc.date.issued | 2014-09-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/219024 | |
dc.description.abstract | Hensikten med avhandlingen er å studere spesialisert ungdomsdiakoni fra et relasjonelt perspektiv, hvor relasjonen mellom ungdomsdiakonen som fagperson og den enkelte ungdom er i fokus. For å gjøre dette har jeg utført en kvalitativ empirisk studie med intervjuer av ungdomsdiakoner og ungdommer i et ungdomsdiakonalt samtaletilbud.
Sentralt i oppgaven står relasjonen som utvikles mellom den som søker hjelp og den som skal hjelpe. Et gjensidighetsperspektiv åpner muligheten for å studere samspillet mellom hjelper og bruker, ved at selve forholdet og hvordan de to virker på hverandre, er i fokus. Med andre ord innebærer gjensidighetsdiskursen at søkelyset også rettes mot hjelperens rolle i relasjonen, sett gjennom den andres øyne. Dermed kan den profesjonelle blir bevisstgjort egen praksis og se seg selv fra et brukerperspektiv, | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.title | Gjensidighet og myndiggjøring i ungdomsdiakonal praksis : hva innebærer gjensidighet og myndiggjøring i profesjonelle ungdomsdiakonale relasjoner? | nb_NO |
dc.title.alternative | Mutuality and empowerment in youth diakonia | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social work: 360 | nb_NO |
dc.subject.nsi | ungdomsdiakoni | nb_NO |
dc.subject.nsi | Diakoni | nb_NO |
dc.subject.nsi | Ungdom | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 71 | nb_NO |