Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMidtsund, Mona
dc.date.accessioned2015-10-02T08:39:55Z
dc.date.available2015-10-02T08:39:55Z
dc.date.issued2015-10-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/1909785
dc.description.abstractDenne masteroppgaven tar for seg problematikken rundt elever som møter døden i ulike sammenhenger og utfordringer for skolen i møte med ulike sider ved døden og den sorgprosessen elevene går igjennom. I den forbindelse tar den også for seg ulike sider av døden og hvordan vi håndterer den, og hvilke tradisjoner vi har, sett i et historisk – og sosiokulturelt perspektiv. Dette som et grunnlag for synet vi har på døden i dag og med hovedfokus på hvordan vi i skolen håndterer og veileder elever som er i en sorgprosess. Etiske og religiøse sider ved ulike syn på døden og et liv etter døden, vil også bli presentert, som en bakgrunn for hvordan vi i skolen bør tenke på hvordan elever opplever sorg ved dødsfall på ulikt vis. I delen om skolen vil jeg blant annet se på skolen som institusjon og lærerens rolle i forhold til elever og hvordan vi håndterere sorg. Avslutningsvis vil jeg se på hvordan en ideell skole burde være etter min mening.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectdødennb_NO
dc.subjectsorgnb_NO
dc.subjectskolennb_NO
dc.titleNår elever møter døden. Utfordringer for skolen i møte med ulike sider ved døden og den sorgprosessen elevene har i den forbindelsenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260nb_NO
dc.source.pagenumber121nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel