Show simple item record

dc.contributor.authorÅtland, Øivind
dc.date.accessioned2013-02-01T09:11:55Z
dc.date.available2013-02-01T09:11:55Z
dc.date.issued2013-02-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/161243
dc.description.abstractProblemstillingen min formulerer jeg slik:. Hvordan forholder 7.-klassinger seg til identitet, identitetsproblematikk og identitetsressurser i lys av Otto Krogseth og Sissel Østbergs perspektiver om identitet i det postmoderne samfunn? Forskningsspørsmål: 1. Befinner 7.-klassinger seg i en identitetskrise? a) Opplever 7.-klassingene sin verden som fragmentert? b) Opplever de fragmenteringen som problematisk – som en krise? 2. Hvordan håndterer en 7.-klassing spørsmål om identitet? a) Hvem og hva definerer en 7.-klassings identitet? b) Hvordan fremtrer interesse eller manglende interesse for identitetsproblemer for en 7.-klassing? Det vil bli lagt mest vekt på det første forskningsspørsmålet her. Dette fordi spørsmålet er rettet mot Otto Krogseths teori, og derfor vil disse analysene i større grad være et bidrag til ny kunnskap. Vi må allikevel ikke undervurdere de andre spørsmålene, som gir verdifull bakgrunn og case-innsikt, men vekten av det første forskningsspørsmålet vil som sagt veie tyngst.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectIdentitetno_NO
dc.subjectUngdomno_NO
dc.subjectBarnno_NO
dc.title"Jeg synes det er ganske deilig å være meg, jeg!" : en undersøkelse av 7.-klassingers tanker om identitet og identitetsproblematikkno_NO
dc.title.alternative"I think it's pretty cool to be me!" - An investigation of 12-year-olds thoughts about identityno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260no_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber70no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record