Show simple item record

dc.contributor.authorFætten, Sølvi Ann
dc.date.accessioned2010-08-26T10:19:15Z
dc.date.available2010-08-26T10:19:15Z
dc.date.issued2010-08-26T10:19:15Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/161090
dc.description.abstractI denne oppgaven vil jeg undersøke hvordan rammeplanen gir rom for barns spiritualitet på en måte som både ivaretar barnas rett til åndelig liv og utvikling, og samtidig ivaretar foreldres rett til å veilede sin barn mht livssyn. Mitt utgangspunkt er at mytiske fortellinger kan tilføre barns spiritualitet næring, og jeg vil derfor belyse og drøfte mytebegrepet mer inngående. Her skal jeg bare kort avgrense begrepet, og si at jeg med mytiske fortellinger mener fortellinger fra levende religioner og historiske kilder som omhandler det guddommelige og forholdet mellom det menneskelige og det guddommelige ved hjelp av symboler, bilder og metaforer.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectSpiritualiteten_US
dc.subjectBarnen_US
dc.titleHvilket rom gir barnehagens rammeplan for bruk av mytiske fortellinger, med tanke på å gi næring til barns spiritualitet?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Christianity studies: 152en_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.subject.nsiBarnehageren_US
dc.subject.nsiFortellingeren_US
dc.source.pagenumber85en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record