Show simple item record

dc.contributor.authorFuglseth, Ragnhild Annie
dc.date.accessioned2011-10-17T11:39:06Z
dc.date.available2011-10-17T11:39:06Z
dc.date.issued2011-10-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/161056
dc.description.abstractBibelfortellinger formidles ofte til barn i tilpasset form. De gjenfortelles, omskrives eller framføres ved hjelp av ulike virkemidler. Trosopplærere lager slike tilpasninger hele tida – eller gjør bruk av det andre har laget. På hvilken måte påvirkes formidlinga av bibelfortellinger av å bli tilpasset for barn? Hvordan bør en bibeltekst tilpasses for å kunne ivareta barna samtidig som en formidler teksten på en god måte? Mitt utgangspunkt er å undersøke overgangen fra bibeltekst til formidling i et formidlingsmateriale. Jeg vil undersøke i detalj hvordan teksten er tilpasset, ta for meg hvilke faktorer tilpasningene ser ut til å være styrt av og vurdere hvordan tilpasninga fungerer.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectLukasevangelieten_US
dc.subjectReligionspedagogikken_US
dc.subjectBarnen_US
dc.titleSå teksten passer : en narrativ analyse og ei didaktisk drøfting av hvordan Luk 1, 26-38 er tilpasset for barn i "Maks hjelp" og "Sprell levende"en_US
dc.title.alternativeThe adapted text : a narrative analysis and didactic discussion on how Luke 1: 26-38 is adapted for children in "Maks hjelp" og "Sprell levende"en_US
dc.typeSpesialavhandlingen_US
dc.subject.nsiVDP::Humanities: 000::Theology and religious science: 150::Theology: 151en_US
dc.source.pagenumber83en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record