Blar i MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn på emneord "undervisning"
Viser treff 1-8 av 8
-
Black Lives Matter : en kvalitativ studie av et utvalg lærere og elevers oppfatning av rasisme og tematikken Black Lives Matter i skolen
(Master thesis, 2021)Denne avhandlingen har tatt utgangspunkt i følgende problemstilling: Hvordan oppfatter et utvalg lærere og elever at Black Lives Matter protestene har påvirket undervisningen og læringsmiljøet på deres skole? For å finne ... -
Bruk av app som undervisningsverktøy i trosopplæringen i Den norske kirke
(Master thesis, 2018)Denne avhandlingen handler om bruk av app som undervisningsverktøy i trosopplæringen i Den norske kirke, ut fra en problemstilling som belyser om det er formålstjenlig for undervisningsansvarlige i en menighet å bruke app ... -
Elevenes forståelse om antisemittisme og fenomenets plass i undervisningen: en kvalitativ studie av et utvalg elever og deres forståelse om antisemittisme, og oppfatning om undervisning av fenomenet i skolen
(Master thesis, 2018)Masteroppgaven har tatt utgangspunkt i følgende problemstilling: Hvilken forståelse har elever i vg3 om antisemittisme, og hva er deres oppfatning av undervisningen om fenomenet i skolen? For å svare på studiens problemstilling ... -
Hinduismeundervisning i skolen: utvalgte læreres og studenters opplevelser, forhold til, og tanker om å undervise om hinduisme
(Master thesis, 2017)Hinduismen som har millioner av tilhengere, er ikke spesielt synlig i det norske samfunnet og blir gjerne overskygget av andre minoritetsreligioner. Hensikten med dette arbeidet har derfor vært å sette lys på et felt det ... -
Islamundervisning i skolen : en kvalitativ studie av et utvalg læreres opplevelse av å undervise om islam
(Master thesis, 2016-08-08)Denne avhandlingen har tatt utgangspunkt i følgende problemstilling: Hvordan opplever et utvalg lærere å undervise om islam i lys av den negative fremstillingen av islam i media? For å finne svaret på dette, har det blitt ... -
Kontroversielle spørsmål i undervisningen : en case-studie om kontroversielle spørsmåls rolle i religionsfaget
(Master thesis, 2021)I religion og etikk skal elevene få muligheten til å utvikle en rekke ferdigheter og verdier, som i lys av målsetningen om å utdanne til demokratisk medborgerskap, blir sett på som ønskede. Det er flere måter å fremme slike ... -
Planlegging av undervisning og improvisasjon
(Master thesis, 2017)Oppgaven tar for seg læreres forhold til planlegging av undervisning og improvisasjon. Lærere gir uttrykk for at de ofte må improvisere i undervisningen fordi de ikke har forberedt seg godt nok. Denne oppgaven ser på hvordan ... -
Skjønnlitteratur og KRLE-undervisning
(Master thesis, 2016-10-07)KRLE undervisningen skal etter læreplanen LK06 ble innført fremme elevenes leseferdigheter. Denne oppgaven utforsker problemstillingen: Kan det å lese skjønnlitteratur i KRLE-undervisningen føre til oppnåelse av formålet ...