Browsing MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn by Title
Now showing items 1411-1430 of 1859
-
Re-theorizing civil society in China: Agency and the discursive politics of civil society engagement
(Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Reading Between the Lines: Narratological Analysis of Book of Ruth from the Postcolonial Feminist Perspective
(Master thesis, 2019)This thesis explores the dynamics of characterization accompanied by conflicts of interest and state of ambivalence by reading between the lines of the Book of Ruth.1 It interrogates the pre-established ideal of female ... -
«Reading the body in truth» : en analyse av «kroppens språk» i Pave Johannes Paul IIs Kroppens teologi
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven er en kvalitativ, kritisk, tekstanalyseoppgave innenfor systematisk teologi. Jeg gjør en systematisk, hermeneutisk rekonstruksjon av det Pave Johannes Paul II kaller «Kroppens språk», slik denne teologien ... -
The Reality of Love: A Critical and Constructive Analysis of Karl Rahner’s Theology of Love
(Doctoral thesis, 2015) -
Realpresens i luthersk nattverdlære : en teologisk vurdering av den dogmehistoriske utvikling
(Spesialavhandling, 1977) -
Reconciliation in the Mission of the Church: Towards an understanding of a new paradigm
(Master thesis, 2016)There has in the last decades emerged an understanding of a new paradigm in the mission of the church, namely: reconciliation. In this thesis I seek to mainly look at three different documents: The Emergence of Reconciliation ... -
RECONSIDERING ‘CHRISTIAN’: Context and Categorisation in the Study of Syriac Amulets and Incantation Bowls
(Doctoral thesis, 2017)For over a hundred years scholars have debated, inconclusively, whether the Syriac amulets and incantation bowls from Sasanian Mesopotamia belong to a Christian, or any other cultural or religious, tradition. This dissertation ... -
The Reflective Community: Learning processes in Norwegian folk high schools
(Doctoral thesis, 2018)This thesis presents a study of learning processes in Norwegian folk high schools. The folk high schools play a decisive role in Nordic educational system as alternative pedagogical institutions. The Danish roots of the ... -
Reformasjonen fra flere vinkler : et bidrag til forståelse av kontinental og skandinavisk reformasjon
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
The Reformation of the Jerusalem Code in the Sixteenth Century
(Chapter, 2021)The multivalent interpretation of Jerusalem, earthly and celestial, constitutes a code to Scandinavian Christian Culture since its integration into Latin Christendom (ninth–twelfth century). Tracing this code through its ... -
Refugee Crisis and Religious Organisations : The approach of Religious Organisations in Norway to the Refugee crisis
(Master thesis, 2018)This study explores the attitudes of the religious organizations approach towards the refugee crisis which started in 2015 and still continues. The study includes information regarding how religious institutions and leaders ... -
Refugees, survivors and a community saved and refashioned through judgement : the remnant in Isaiah, Micah and Zephaniah
(Master thesis, 2011-10-18)The present study consists of four parts. The first three are a canonical analysis of Isaiah, Micah and Zephaniah, respectively. These chapters attempt to give an answer to why the community was reduced to a remnant and ... -
Relasjon mellom lærer og elev i RLE. Hvilke faktorer påvirker læreres relasjon til elever i RLE faget?
(Master thesis, 2015-07-27) -
Relasjon og kommunikasjon i klasserommet: Hvordan brukes kommunikasjon som en del av relasjonsbygging av lærere på ungdomsskolen, og kan dette bidra til et mer positivt klassemiljø[et]?
(Master thesis, 2017)Oppgaven jeg har skrevet tar i hovedsak for seg relasjonsbygging som tema. Jeg ville på hvordan noen ungdomsskolelærere brukte kommunikasjon som en del av relasjonsbyggingen, og om gode relasjoner med elevene kunne gjøre ... -
Relasjoner i trosopplæringen : en analyse og drøfting av hvordan relasjonelt ungdomsarbeid (Root) er relevant for trosopplæring i en norsk folkekirkekontekst
(Master thesis, 2019)Problemstillingen for denne avhandlingen består at en hovedproblemstilling med tre underspørsmål. Problemstillingen er: Hva kjennetegner Andrew Roots forståelse av relasjonelt ungdomsarbeid, og hvordan er denne forståelsen ...