dc.contributor.author | Åtland, Øivind | |
dc.date.accessioned | 2013-02-01T09:11:55Z | |
dc.date.available | 2013-02-01T09:11:55Z | |
dc.date.issued | 2013-02-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/161243 | |
dc.description.abstract | Problemstillingen min formulerer jeg slik:.
Hvordan forholder 7.-klassinger seg til identitet, identitetsproblematikk og identitetsressurser i
lys av Otto Krogseth og Sissel Østbergs perspektiver om identitet i det postmoderne samfunn?
Forskningsspørsmål:
1. Befinner 7.-klassinger seg i en identitetskrise?
a) Opplever 7.-klassingene sin verden som fragmentert?
b) Opplever de fragmenteringen som problematisk – som en krise?
2. Hvordan håndterer en 7.-klassing spørsmål om identitet?
a) Hvem og hva definerer en 7.-klassings identitet?
b) Hvordan fremtrer interesse eller manglende interesse for identitetsproblemer for
en 7.-klassing?
Det vil bli lagt mest vekt på det første forskningsspørsmålet her. Dette fordi spørsmålet er rettet
mot Otto Krogseths teori, og derfor vil disse analysene i større grad være et bidrag til ny
kunnskap. Vi må allikevel ikke undervurdere de andre spørsmålene, som gir verdifull bakgrunn
og case-innsikt, men vekten av det første forskningsspørsmålet vil som sagt veie tyngst. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | Identitet | no_NO |
dc.subject | Ungdom | no_NO |
dc.subject | Barn | no_NO |
dc.title | "Jeg synes det er ganske deilig å være meg, jeg!" : en undersøkelse av 7.-klassingers tanker om identitet og identitetsproblematikk | no_NO |
dc.title.alternative | "I think it's pretty cool to be me!" - An investigation of 12-year-olds thoughts about identity | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Psychology: 260 | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 70 | no_NO |